Still in Brazill - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu Still in Brazill - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

Still in Brazill

Door: Myrte Ruiters

Blijf op de hoogte en volg Myrte

23 Februari 2011 | Brazilië, Salvador

Daar ben ik weer. Het gaat hier zijn gangentje niet echt veel te melden ben ik bang. Elke cruise is het zelfde alleen komen er steeds minder mensen naar de spa. Er is dus eigenlijk helemaal niks te doen. Maar het blijf gezellig aan boord. Ons team gaat helemaal uitelkaar dus nu zijn we de laatste weken aan het vieren voor de laatste keer dit voor de laatste keer dat je weet wel.

Ik kijk er wel erg naar uit om weet terug te komen naar Europa. Andere plaatsten om te bezoeken wat meer afwisseling in type klanten etc. De Brazilianen vinden mijn service veel te duur want ze kunnen het buiten voor een vijfde deel van de prijs aan boord doen. Vandaar erg weinig service ben nu zelfs make up en wenkbrouwen epileren erbij gaan doen.

Als we 3 april aankomen in Savona dan gaat onze manager en 8 collega's van boord. Na de carnaval cruise gaan er al 2 van boord en blijven dus niet echt veel mensen over. Maar verandering kan misschien helemaal niet kwaad want je zit toch wel 24 uur per dag op elkaars lip.

De volgende cruise is de fitness cruise er worden dan allemaal speciale activiteiten georganiseerd er word elk uur een andere sportklas gegeven. Zo hebben we al de wellness cruise en relax cruise gehad. Ook hebben een Roberto Carlos cruise gehad dat is zeg maar de Tom Jones van Brazilië. Maar dan met fans die lijken op die van frans bouwer. Heb me smakelijk vermaakt om alle fan clubs. Na de fitness cruise is de carnaval cruise nog een mini cruise en dan beginnen we aan de crossing terug.

De wintertijd is hier nu gestart dus we veranderen niet meer van tijd elke cruise. Wat erg lekker is wat soms sta je te vroeg of te laat op. We gaan alleen in de crossing geloof ik 3 uurvooruit en dan blijft de tijd de hele tijd het zelfde. dat geeft toch net wat meer stabiliteit.
Voor de rest ben ik nu al meer dan een half jaar van huis maar toch voelt het niet zo. Maar dat is pas 5 maanden aan boord ben is wel heel raar dat voelt als veel meer.

Hoop dat het met iedereen thuis ook heel goed gaat. Al grappig verhalen over gasten en uitstapjes die vertel ik persoonlijk want dat is met geen pen te beschrijven.

  • 23 Februari 2011 - 01:51

    Joke:

    Lieve Myrte,
    Het is hier nu midden in de nacht 2.35 uur. Ik heb voorjaarsvakantie, was eigenlijk net van plan naar bed te gaan, keek nog even op mijn mail en daar stond jij met je verhaal. Kon het dus niet laten om meteen te reageren. 't Was lang geleden sinds je wat mailde. Maar ik kan me daar ook wel wat bij voor stellen, voor jou komt er ook natuurlijk een bepaalde sleur in het cruise-bestaan. Uiteraard zijn er leuke en minder leuke gebeurtenissen in je leventje daar ver weg aan boord. Vanaf afgelopen vrijdag was Kitty bij je moeder op bezoek. We zijn met zijn drieën afgelopen zondag naar een toneelstuk over Frida Khalo in den Haag geweest. Weet je wie Frida Khalo is? Een schilderes uit Mexico. Zoek maar op. Het was erg gezellig een middag in den Haag. Maandag kwamen je moeder en Kitty hier bij mij op bezoek. Vond het leuk om Kitty, na alle verhalen van Margot nu een keer in het echt te zien. Vandaag (dinsdag) ging ze weer naar huis. Zou opghaald worden door haar man en kinderen. Heb daar verder niets meer van gehoord. Ik ben wel benieuwd naar je plannen na afloop van je maanden aan boord. Ga je er mee verder of houd je het voor gezien? Ik kan me voorstellen, dat je er ook behoefte aan hebt om je leven hier in Nederland weer op poten te zetten. Het lijkt me toch sappelen aan boord: heb ik genoeg klanten, haal ik mijn target, enz.
    Nou ik hoor het misschien in je volgende mail. Het blijft natuurlijk een enorme ervaring in elk opzicht: positief en negatief.
    Heel veel liefs en groeten vanuit een koud Nederland/Gorinchem,

    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 49993

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: