voel me steeds meer thuis - Reisverslag uit Rome, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu voel me steeds meer thuis - Reisverslag uit Rome, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

voel me steeds meer thuis

Door: Myrte Ruiters

Blijf op de hoogte en volg Myrte

20 September 2010 | Italië, Rome

Donderdag 16/9 Istanbul van ochtend meet and great gehad met DE KAPITEIN. Was wel gezellig hij hield een praatje over de boot en regels en dergelijken en daarna was er een ontbijt buffet. Heb wel het idee wat ik wat ben aangekomen de afgelopen tijd. Ga er dus maar weer een beetje opletten.
Het was een super rustige dag vandaag in de Spa had een klant voor een pedicure en manicure behandeling. Na afloop heeft ze 5 producten gekocht in totale waarde van 182,- het verkopen begint dus eindelijk van de grond te komen.

Vrijdag Sea Day prima dag redelijke druk gehad. Nog een tip van 20 dollar gekregen van een Amerikaanse mevrouw. Eind van de dag afscheids feestje gehad voor onze manager die morgen weggaat. Zondag komt de nieuwe manager aan boord. Heb het gevoel dat ik morgen even kan relaxen niemand die je gaat zoeken enzo :D Moeten alleen morgen avond weer port clean doen. Er word zoveel gespeculeerd over de nieuwe manager dat ik er gewoon niet goed van word. Iedereen heeft een idee hoe ze zal zijn. Ik blijf nuchter en wacht het allemaal maar gewoon lekker af.



REACTIES ( even wat antwoorden op de reacties )

ik verdien wel degelijk aan de behandelingen alleen mijn werkgever verdient het meest aan de verkoop van producten.
Als we vrije tijd hebben kunnen we gewoon van boord. Een dag per week mag je niet van boord omdat je dan in het veiligheidsteam zit maar ze kijken meestal voor je dat je dan gewoon aan het werk bent. Zodat je geen vrije tijd verliest. Bijvoorbeeld ik mag donderdag 30-09 Istanbul mijn verjaardag de boot niet af.

Ik ga wel degelijk naar Brazilië rond half november moeten we daar aankomen. De oversteek daar naar toe zal 5 dagen duren dus 5 volle dagen op zee. Heel veel mensen zijn wederom aan het speculeren dat we het heel druk krijgen in Brazilië omdat het daar rond December, Januari en Februari hoog seizoen schijnt te zijn.

Zaterdag Dubrovnik vandaag is onze nieuwe manager aan boord gekomen. Mijn eerste indruk is goed ze komt heel vriendelijk over. Heeft wel andere ideeën dan de vorige manager maar denk dat dit beter gaat werken. We moeten het natuurlijk nog afwachten maar we gaan het zien.

Zondag Venetië wederom mijn Nederlands praatje gedaan over de spa. Voor de rest een rustige dag. Spa tours door de spa en beetje lol maken met collega's. Waarschijnlijk ga ik donderdag in Istanbul van boord met een ander meisje een tour doen voor 2 uur en daarna misschien even shoppen.

Maandag Bari heerlijke dag heb vandaag echt genoten. Heb lekker gewerkt had het best wel druk. Heb vandaag een stel een pedicure gegeven die blind waren en ook nog eens alleen Italiaans spraken. Was een hele ervaring maar geluiden van genot ken ik in elke taal en weet zeker dat ze er van genoten hebben. Morgen komt de mevrouw terug voor een manicure. Dat zijn denk ik de mooie dingen van het cruise leven. Je maakt elke dag iets nieuws mee elke dag nieuwe mensen soms leuk soms wat minder. Maar elke ervaring is weer speciaal en nieuw. Dat houd het wel spannend.
Kan bijna niet wachten tot morgen want morgen is het eindelijke zo ver. Heb het vorige week gemist. Maar deze week ben ik er zeker bij BINGO avond in CREW BAR 5,- euro inleg. Heb er helemaal zin in. Morgen wel een lange dag voor de boeg wederom van 8 tot 22.00. Maar heb al wat klanten staan voor morgen en meestal komen er op de dag zelf en nog een paar bij. Het idee dat ik ooit mijn target ga halen heb ik sinds vandaag officieel laten varen. Want 500,- euro per dag is niet te doen. Dan moet ik zoveel verkopen en de hele dag vol zitten. Dat gebeurt gewoon niet elke dag Sea day en Bari zijn altijd wel druk maar Izmir en Istanbul niet echt.
Vanavond weer lekker een dvdtje kijken. Je kunt dvd huren en ze kijken in je kamer. Heb al Pretty woman, breakfast at tiffany's Sabrina en The break up gekeken. Ze verhuren gelukkig ook twilight films maar die zijn bijna nooit op voorraad zijn erg populair maar dat is begrijpelijk ik vind ze ook helemaal geweldig :D

  • 21 September 2010 - 22:33

    Joke:

    Lieve Myrte,
    Heerlijk om je mail te lezen, je enthousiasme is terug en je hebt jezelf kennelijk weer helemaal hervonden.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Je moeder mailt je naturlijk alle vorderingen wat betreft haar appartement: de badkamer en de keuken, het gesjouw met tegels en pallets. Haar gang naar de kringloop en de milieustraat. Ja, ze werkt zich rot: om zeven uur aanwezig zijn om de keukenmensen binnen te laten. Ik ben gewoon aangestoken door de opruimwoede van je moeder: ben ook van alles aan het selecteren om naar de kringloop te doen, een mens heeft veel te veel troep. Vrijdag staan we allebei in 't Pand, je moeder aan de deur en ik aan de deur, kunnen we weer even kletsen. Op school komt het er vaak niet van. Afgelopen vrijdag hadden we eetclub bij Dorien, daarvoor had je moeder geholpen bij het feestje van mijn kleindochter: beestjes maken, groot succes en erg leuk. Daarna lieten we ons lekker verwennen bij Dorien.
    Veel groeten en tot de volgende keer, Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 49966

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: