Eindelijk van boord geweest - Reisverslag uit Rome, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu Eindelijk van boord geweest - Reisverslag uit Rome, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

Eindelijk van boord geweest

Door: Myrte Ruiters

Blijf op de hoogte en volg Myrte

26 September 2010 | Italië, Rome

Dinsdag Katacolon best wel drukke dag gehad! Was al om 20.30 klaar dus lekker vroeg : S een van de kappers heeft mijn haar toen geverfd en geknipt echt super mooi geworden ben er echt blij mee. Ziet nu tenminste weer gezond uit. Het is nu ook weer egaal een kleur dus lekker burgerlijk. De Bingo viel echt super tegen was helemaal niet druk in de crew bar en het duurde zolang voordat ze begonnen dat ik eigenlijk al wilde gaan slapen. Niks gewonnen dus : (

Woensdag Izmir had van ochtend vrij op een drill na dus moest op 9.00 even op komen dagen voor een veiligheidstraining daarna nog lekker even verder geslapen. Daarna werd ik in de crew office geroepen om mijn gegevens te geven om mijn werkvisum voor aan te vragen.
Vandaag een goed gesprek gehad met mijn manager over de alles. Hoe het me bevalt enzo. Heb haar eerlijk gezegd dat ik het werken in de spa geweldig vind het en wonen op een cruise schip ook Maar dat ik gewoon het gevoel heb dat ik niet helemaal mijn ei kwijt kan hier van wege de taal. Dat ik gewoon denk dat er meer uit mij te halen is dan dat ik nu kan laten zien. Heb haar ook verteld dat ik niet met de intentie en gekomen om maar een contract te doen dat ik verder wil groeien en dat ik nu het gevoel heb dat dat niet mogelijk is omdat ik in Costa niet helemaal tot mijn recht kan komen. Omdat ik perfectionistisch ben vind ik het heel vervelend dat sommige dingen gewoon simpel weg niet lukken alleen vanwege de taal. Het upgraden van behandelingen het cross promoten het verkopen etc. Ze begrijpt me volkomen en vind dat ik het heel goed doe. Ze ziet dat ik er wel voor ga. Maar niet wist dat ik met dit gevoel zit. Nu begrijpt ze wat ik wil en wat mijn doelen zijn.
We gaan ze samen met mij een email opstellen met het verzoek om overgeplaatst te worden naar een ander schip een schip met meer Amerikaanse gasten.
Ze zou het jammer vinden als ik het team zou verlaten. Maar begrijp me wel en mijn situatie ze wil mijn dromen niet in de weg staan. Ze ziet dat ik passie heb voor mijn vak en dat ik meer wil. Maar ze het geen idee dat dit speelde.
Nu blijft iedereen wel zeggen dat ik het van zelf wel leer. Maar het is gewoon moeilijk om plezier te blijven houden in je werk als er niet soms even te kletsen en gelachen kan worden. Simpel weg om de rede dat je elkaar niet begrijpt.
Ben zo blij met de nieuwe manager kan gewoon eerlijk tegen der zijn en ze is heel toegankelijk. Als het overplaatsen niet lukt blijf ik gewoon om de Costa Serena want ik wil niet opgeven. Dan verdien ik gewoon wat minder en heb ik gewoon wat minder aanspraak met andere. Maar ik laat me niet gek maken door een obstakel. Wilde dit zo graag doen en nu ga ik het ook afmaken. Kan altijd nog na een contract proberen het volgende contract niet op een Costa cruise te doen.
Dat heb ik ook eerlijk tegen der gezegd. Het is fijn dat ik nu mijn verhaal wel helemaal heb kunnen doen. Mijn oude manager viel me steeds in de rede en had nooit tijd.

Vanavond nog even lekker sporten in de gym van de spa. Er gaan bijna elke dag wel mensen sporten de fitness trainers geven ook elke avond een les. De ene keer yoga dan pilates spinning van alles.

Morgen ga ik met Roxana uit Roemenië Istanbul bekijken. We gaan eerst een tour maken en dat nog even winkelen ben heel erg benieuwd.

Donderdag Istanbul vanochtend heb ik een tour gemaakt door Istanbul was erg koud het woei onwijs. Maar was wel heel erg leuk om alles te zien van uit een engels dubbel dekker. Daarna nog even wat rond gekeken in het centrum maar niks gekocht.
Vandaag in de spa werkelijk niks gedaan geen een klant gehad vandaag. Heb 2 uur gepromoot bij de ingang toen 1,5 uur bij het zwembad en toen nog een uur bij de eetzaal. Maar mijn rooster voor morgen is nog akelig leeg. Heb wel veel gasten kunnen strikken voor andere maar daar heb ik helaas zelfs niets aan. Meestal vult het rooster zich van zelf morgen ochtend mensen komen dan kijken in de spa na het ontbijt dus daar hoop ik dan maar op. Want heb echt nog wel wat gasten nodig. Probeer een stijgend lijn te krijgen in mijn inkosten.

Vrijdag Sea Day niet echt een super dag geweest was erg rustig vandaag. Maar voor de rest was mijn dag oke. heb vandaag gehoord dat ik op de eerste dag van de volgende cruise mijn seminar ga geven. Dit is een bijeenkomst voor passagiers (gratis) genaamd do your on manicure. Hierin ga ik producten gebruiken en uitleggen hoe mensen thuis zelf een manicure en pedicure kunnen doen en hopelijk de producten verkopen. Dit duurt 30 min en als er mensen op af komen en mensen iets kopen kun je snel geld verdienen. Eigenlijk geven nagelstylisten nooit seminars maar had dit idee voor gesteld aan mijn manager en ze vond het een goed idee. Het is natuurlijk altijd het proberen waard ook al kopen mensen niets je hebt ze al weer in de spa gelokt kan ze dan altijd zelf proberen in te boeken of ze te cross promoten.
Een frans meisje van de spa die facials doet heeft me vandaag geharst Braziliaan wax. Was helemaal niet pijnlijk ze gebruikte echt en fijne hars.

Laatste cruise dag Zaterdag Dubrovnik. Niks bijzonders erg rustig in de spa zeer eer slecht weer. Het regent al de hele dag de zee is super onrustig en de boot gaat als een gek op en neer. Heb al mijn spullen in de spa veilig moeten opbergen anders kom ik morgen ochtend aan en is alles kapot of door de hele spa geslingerd. Heb al wat mensen over hun nek zien gaan. Maar gelukkig voel ik me nog prima.

Zondag ochtend Venetië ben even naar buiten geweest om wat boodschappen te doen tandpasta en dat soort dingen. Heb ook heerlijke Biscotti's en andere speciale Italiaanse koekjes gekocht. net zoals onze oude buurman vroeger altijd mee nam voor Melina en Allesandra. Ook heb ik 4 hele mooi maskers gekocht simpele zwarte voor als ik een huis of appartement heb om ze aan de muur te hangen als aandenken aan mijn cruise avontuur. Daar heb je veel meer aan dan kleren en schoenen enzo. Dat zijn dingen die e meeste mensen kopen en iedereen koopt overal magneten zodat ze van elke plaats waar ze zijn geweest een magneet hebben, Dat is niets voor mij ik he liever iets moois voor aan de muur of om ergens neer te zetten.

Moet om 14.00 beginnen met werken vandaag vooral spa tours en mijn seminar natuurlijk en heb mijn Nederlandse praatje ook weer vandaag maar deze week zijn er maar 4 Belgen aan boord dus dat is niet zoveel. Maar toch altijd weer leuk om even je eigen taal te kunnen spreken. De Nederlandse gids gaat over 4 weken van boord dus dan ben ik als enige Nederlander over.

  • 28 September 2010 - 21:58

    Joke:

    Lieve Myrte,

    Je bent bijna jarig, ik wil je alvast van harte feliciteren daarmee. Vanavond heeft je moeder bij me gegeten, ze moest daarna weer naar haar appartement omdat de keuken aangesloten zou worden. Het wordt echt geweldig allemaal aan de Zwaanswal 60! Ik ben reuze benieuwd of je overgeplaatst gaat worden. Je begint al aardig je draai te vinden, lijkt me zo.
    Ik verheug me op je volgende verhaal.
    Heel veel liefs en een fijne verjaardag donderdag!

    Dikke verjaardagszoen, Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 49978

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: