Korte cruise - Reisverslag uit Venetië, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu Korte cruise - Reisverslag uit Venetië, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

Korte cruise

Door: Myrte Ruiters

Blijf op de hoogte en volg Myrte

30 Oktober 2010 | Italië, Venetië

Het was me het weekje wel! Het is nu 22.00 op de Costa Serena en we zijn op weg naar Venetië. Heb net gedoucht en mijn port clean beëindigd. Tijd voor een beetje ontspanning en rust. Het was een erg korte cruise hij is werkelijk voorbij gevlogen. Zat elke dag volgeboekt behalve Istanbul. Dus wel lekker verdient deze week. Er is wederom een hoop gebeurt veel feestjes deze week. Jarigen mensen die weggaan mensen die voor een week op bezoek waren en eerst in de spa werkten. Erg gezellig allemaal.

Ben deze week in Istanbul geweest in een heel groot shopping centrum om een outfit te scoren voor halloween. We hadden gister namelijk een halloween party voor crew. Echt een super gezellig feest iedereen verkleed er werden prijzen uitgedeeld voor beste kostuums enzo. Nou ja je had er gewoon bij moeten zijn. Maar Istanbul was erg leuk Blanche kon niet mee want die had port maning dus moest ik ook voor haar iets scoren. Maar gelukkig was ik samen met wat danseressen gegaan die omdat ze zoveel vrije tijd hebben precies weten waar ze alles kunnen halen erg handig en gezellig natuurlijk.

Voor de rest gaat het met het Italiaans oppikken niet veel beter maar heb ik echter wel al heel veel woorden en zinnen geleerd in het Portugees. Dit natuurlijk wel handig aangezien we over 4 weken naar Brazilië gaan. Moet eerlijk zeggen dat ik het Portugees veel leuker vind om te leren het klinkt gewoon gezelliger en niet zo agressief.

Met de mannen aan boord gaat het ook goed Blanche moet ze van zich afslaan. Haar stalker weet ook maar van geen ophouden en Bastiaanse dwerg van 31 met flaporen. Heb gewoon soms pijn van het lachen om de aparte situaties waar wij in komen soms. Je kunt iedereen verhalen vertellen en foto's laten zien maar je hebt echt geen idee als je er niet zelf bij bent geweest.

Morgen gaan we Venetië in om te shoppen voor wat leuke kleding want tja na al die crew feesten en cabin parties zijn we toe aan wat leuke nieuwe dingen.

Voor de rest was het deze week qua beweging erg onrustig op het schip vooral s 'nachts naar ik kan er mee omgaan. Niet te veel water drinken en s 'ochtends stevig ontbijten. Wat ik zo ie zo al doe wat het ontbijt vind ik het lekkerst. Veel vers fruit muffins broodjes yoghurtjes.

Een korte samenvatting wat denk ik tot nu toe een van de drukste en gezelligste weken op de COSTA SERENA. Ben stiekem nu toch wel blij dat ik hier ben. Heb nu zoveel verhalen gehoord over Brazilië en over mensen die vorig jaar aan boord hebben gewerkt in de spa en hoe het was. Volgens een meisje moet ik mijn vrije tijd gaan inleveren om de klanten kwijt te kunnen. Ben dus erg benieuwd druk of niet druk elke dag is weer anders en elke dag word er weer gelachen en veel aparte dingen beleeft.




  • 31 Oktober 2010 - 01:24

    Joke:

    Hallo Myrte,
    Nou het is wel een dolle boel bij jou! Het lijkt me wel leuk allemaal, maar denk inderdaad, dat je het meegemaakt moet hebben om er echt een goede voorstelling van te hebben. Fijn, dat je het zo naar je zin hebt en geweldige ervaringen allemaal, vooral ook met je collega's, na werktijd. Dat is eigenlijk het leukst altijd! Leuk hoor, shoppen in Istanbul en Venetië, enige steden ook.
    Margot en ik zijn vandaag naar Ikea in Breda geweest en hebben ook heel wat gescoord: Billy kasten voor de studeerkamer, die we maandag in elkaar gaan zetten. Pax garderobekasten, vreselijk zwaar, die we uit de rekken moesten halen en afleveren bij de transportafdeling. Worden volgende week vrijdag 5 november bezorgd. Dan moeten die ook nog in elkaar gezet worden. Gisteren is je moeder verhuisd. Het ging allemaal vlot en naar wens. Om 13.00 uur gingen de verhuizers weg. Donderdag (mijn vrije dag) hadden we gepoetst. Het wordt echt heel leuk en het appartement is geweldig. Ze had een aantal bossen bloemen gekregen en die staan te pralen in de kamer. Je moeder is blij en gelukkig. Ze heeft alleen nog geen telefoon, TV en computeraansluiting, wordt ook 5 november aangesloten. Maar gelukkig wel een radiootje, zodat ze muziek kan luisteren. Wanneer ze weer aangesloten is,zal ze je zelf ongetwijfeld uitgebreid op de hoogte brengen van haar reilen en zeilen in Gorinchem. Het is wel heerlijk dat ze straks met de winter niet meer elke dag een paar uur in de auto hoeft te zitten van en naar haar werk. Ik heb vanavond/vannacht na zitten kijken en dacht: nog even mijn mail bekijken, daar las ik jouw verhaal en kon het niet laten om je even terug te mailen. Het is wel laat, maar vannacht verandert de zomertijd in de wintertijd en hebben we een extra uur cadeau gekregen.

    Heel veel liefs en groeten, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Joke

  • 01 November 2010 - 10:17

    Maja:

    Hoi Myr!

    Ben blij dat je je draai hebt kunnen vinden en het naar je zin hebt. Hier gaat t leventje verder, leuk maar soms stressvol en intensief.. ;)
    pff, je bent pas weg lijkt t wel.. maar zag ergens staan dat je nog 200-iets dagen wegblijft.. pfoee.
    Zorg voor jezelf en we zien elkaar als je terug bent!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 49969

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: