Laatste cruise - Reisverslag uit Rome, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu Laatste cruise - Reisverslag uit Rome, Italië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

Laatste cruise

Door: Myrte Ruiters

Blijf op de hoogte en volg Myrte

20 November 2010 | Italië, Rome

Deze cruise was echt verschrikkelijk helemaal niets te doen alleen maar oude zeurende Duitsers echt verschrikkelijk!!!! Maar wel veel gezelligheid onderling en dat maakt een hoop goed. Het is dan eindelijk zo ver we gaan beginnen aan de cross. Morgen begint de mini cruise van 5 dagen.

- Venice
- Bari
- Corfu
- Malta
- Naples

ik ben vrij in Bari maar heb port manning en ben vrij in Malta voor 6 uur. Dus daar kan ik gelukkig wel ff lekker van boord. Moet wel zeggen dat het niet altijd lukt om naar buiten te gaan. Ben soms heel erg moe komt gewoon door slaap gebrek. Slaap gemiddeld 4 a 5 uur per nacht maar zie er nog steeds stralend uit weet ook niet zo goed hoe ik het doe. Voor de rest ben ik denk ik 5 kilo aangekomen want het eten is gewoon te lekker en dan vooral de toetjes. Maar dat gaat er ook wel weer van af want als het warm is, is het toch niet lekker om veel te eten en als ik iedereen moet geloven word het behoorlijk benauwd in Brazilië. Het is daar nu al iets van 35 graden heb ik me laten vertellen en het word alleen nog maar warmer.

Heb onwijs veel vrienden gemaakt en heb elke avond wel een uitnodiging voor een feestje ga er natuurlijk niet elke avond op in want dat hou je gewoon niet vol. Mijn Portugees gaat al erg vooruit. Gisteren 19/11 Sea Day had ik twee Braziliaanse dames behandeld heb gewoon een gesprek met ze kunnen voeren. Kan me echt al best wel goed verstaanbaar maken het is ongelofelijk wat je kan leren als je er tijd en energie in stopt. Want als ik me verstaanbaar kan maken kan ik natuurlijk ook meer verkopen. Daar gaat het natuurlijk om men zegt dat ze niet voor behandelingen komen maar voor producten. Ze schijnen helemaal wild te zijn om producten uit Europa. Het is wel grappig want toen ik hier aan boord ging dacht ik als ik van boord ga spreek ik vloeiend Italiaans maar het lijkt er nu op dat het Portugees word.

De Crossing word een lange vermoeiend cruise zegt men 18 dagen dezelfde mensen en 5 sea days achter elkaar. Hoop niet dat het schip teveel gaat bewegen dat maakt het werken wat moeilijker kan er nu gelukkig wel al wat beter tegen. Omdat het hier nu winter word is de zee ook wat ruwer dat hebben we wel gemerkt de afgelopen 2/3 cruises. Maar we zien het allemaal wel. Onze manager vind het leuk om mensen als pispaaltje te gebruiken en deze week was het mijn beurt maar gelukkig zijn er te veel leuke dingen hier aan boord en te veel leuke mensen dat het me eigenlijk niets kan schelen. I'm here right know and I'm staying till the end if she likes it or not!

Heb ik nog leuke dingen gedaan in mijn Time off? Vorige week ben ik met wat mensen naar een privé strand geweest in Dubrovnik was echt super lekker weer echt geweldig. Vandaag weer in Dubrovnik geweest met 9 mensen van de Spa heerlijk buiten op het terras geluncht heb helemaal niet het idee dat het november is. Kerst komt er bijna aan volgens mij beginnen mensen thuis hun boom al op te tuigen.

Voor de rest ga ik nog steeds 5 keer per week s avonds ff lekker een uurtje sporten soms pak ik nog lekker een sauna erna. Dat zijn wel de pluspunten van het werken in de spa. Ook de shows aan boord zijn echt super. Probeer zoveel mogelijk te doen en te zien maar soms is het gewoon moeilijk en ben je gewoon moe we werken dan ook gemiddeld 65 a 70 uur in de week gaat je niet in de koude kleren zitten.

Vorige week was voor mij een top week had als enig mijn target gehaald dan wel zonder retail en alleen service maar daar gaat het niet om. Heb het wel gevierd tijdens de crew party. We hebben elke vrijdag crew party echt super gezellig elke week nieuwe gezichten en zoveel verschillende stijlen muziek door elkaar. Het is echt een mix van culturen en gebruiken hier.

Tijdens de 18 daagse cruise ben ik vrij in

- Savona
- Gibraltar
- Funchal
- Maceio
- Ilheus
- Rio de Janeiro

Sommige poorten blijven we tot de volgende dag dus dan kun je ook uitgaat buiten en ergens overnachten. Iedereen heeft er zoveel zin in! Want we zijn eigenlijk stiekem de pasta een beetje zat. Maar we zullen de bonen met rijst ook wel snel zat zijn. Het is wel grappig hoe alles veranderd is in vergelijking met toen ik kwam. Alles super Italiaans nu onwijs veel Braziliaanse muziek hele andere sfeer er komen anderen muzikanten aan boord etc.

Voel me schuldig dat ik weinig laat horen maar heb het gewoon onwijs druk het leven gaat hier als een snel trein. Tijd vliegt om het is niet te geloven je moet hier hebben geleefd en gewerkt om te begrijpen hoe het is. Het is met up's and downs maar ik geniet met volle teugen.

Er gaan ook wel veel mensen weg dat is soms wel moeilijk maar dan komen er wel weer mensen voor in de plaats. We hebben al zoveel wissels gehad in de spa. Twee meiden waar Blanche en ik veel mee optrekken gaan in Savona van boord. Want dan is hun contract afgelopen dus komende week veel dingen voor de laatste keer doen :D

Het spijt me dat ik niet reageer op facebook maar heb gewoon geen tijd om rustig op internet buiten te gaan het spijt me.

Laat snel weer wat van me horen.

  • 05 December 2010 - 23:03

    Joke:

    Hallo Myrte,
    Het is nu 5 december. Gisteren bij mijn dochter, schoonzoon en kleinkinderen Sinterklaas gevierd. Was erg gezellig.
    Het is wel lang geleden he, dat ik reageerde op jouw mail. Jouw mail was van 20-11, maar hier is het ook altijd druk met allerlei schoolse zaken. Vorige week was het ijskoud hier, afgelopen weekend heeft het gigantisch gesneeuwd. Vandaag ging het dooien, vieze blubbertroep. Vannacht gaat het weer vriezen. Ben je nog onderweg naar Brazilië of ben je er al?
    Vandaag bij je moeder een zak met cadeautjes afgeleverd met een uitgebreid gedicht. Ze was erg verrast, ze stond op mijn voicemail, ik was eten bij vrienden en toen ik thuis kwam hoorde ik haar enthousiaste reactie. Heb even terug gebeld. We hebben een tijdje gekletst.
    Veel groeten en tot mails,
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 49937

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: