Azie :) - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu Azie :) - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

Azie :)

Blijf op de hoogte en volg Myrte

23 Februari 2013 | Indonesië, Komodo

Dit segment van de lange cruise werken we amper port na port echt heerlijk.

Tangjung priok (jakarta) heerlijk dag vroeg opgestaan lekker ontbeten op het terras boven in de zon de rest van de dag boven buiten op het dek doorgebracht. Ik was ipm dus kon niet van boord des ondanks super dag gehad!

Semarang (java) ben ik op tour geweest naar de borobudur temple de bus reis naar de tempel toe zijn we nog gestopt bij een koffie plantage. We hebben onderweg nog apen gezien rijsten velden van hier tot Tokio. Net als in de pickwick reclames of die lassie reclame. Nou je begrijpt me wel. Daarna een echt indonesiese lunch genuttigd. Waar we hebben geluncht hebben we ook nog een wajang schaduw poppen show gezien. Daar was ook een batik fabriekje en een Silver fabriek ze lieten ons alles stap voor stap zien. Daarna gingen naar de tempel echt onwijs indrukwekkend. We hebben 330 foto's gemaakt was echt een super dag!

Bali vroeg opgestaan en met de taxi naar een lokaal afgelegen strand gegaan ver van iedereen van het schip. Daar houden we van dan lijkt het net vakantie :) voor een uurtje in slaap gevallen op het strand toen begon het super hard te waaien laura maakte me wakker en zei ik denk dat het gaat regen. We waren nog niet opgestaan of het hoosde als een gek. Wij geschuild in een restaurant heerlijk typisch indonesies lunch gegeten voor maar 5 dollar voorgerecht en hoofd en een vers geperst sapje! Na een uur zijn we toch maar door de regen gaan lopen om de omgeving te verkennen. In een lokale shop na uren gehandel en afgeding 2 mooie beelden en een sarong gekocht voor bijna niks. Omdat het hier nu regenseizoen is zijn er bijna geen toeristen. Voordeel voor ons :)

Lembar (lombok) tender poort super lange rijen om van boord te gaan dus maar gewoon aanboord gebleven en boven lekker gezond. Ben een beetje verbrand op mijn buik. Maar voor de rest ben ik poepie bruin. Van zon krijg ik zoveel energie echt heerlijk!

Vandaag Komodo island weer op crewtour geweest. Komodo island word ook wel dragon island genoemd ( draken eiland ) bos wandeling gemaakt van 2 km onder weg heel veel komodo's gezien ( draken ) gewoon 4m van me vandaan echt ongelofelijk. De gids heeft ons ook heel veel verteld erg interessant. Aan het eind van de wandeling liepen er allemaal herten in het wild dat is het voer voor de komodo's ze zijn vleeseters. Echt makke dieren konden op ons gemak foto's maken echt bizar alles zo te zien van zo dichtbij.

Nou ja werk is nog altijd het zelfde zijn gangetje. Aviv is ondertussen op vakantie gegaan en aangekomen in San Paola voor dit weekend. We zijn nog steeds aan het wachten om er achter te komen naar welk schip gaat. Dat komt allemaal wel goed ik heb er de volste vertrouwen in. Als het zo moet zijn moet het zo zijn en mijn gevoel is goed :)

Morgen ga ik weer naar buiten met laura in Ujang Padang op een nieuw afding shop avontuur.

Iedereen de groetjes en Kitty bedankt voor je bericht vind het geweldig dat je zo met me mee leeft.

  • 23 Februari 2013 - 10:58

    Kitty:


    Wat lief.❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 49955

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: