Bijna in europa! - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu Bijna in europa! - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Myrte Ruiters - WaarBenJij.nu

Bijna in europa!

Blijf op de hoogte en volg Myrte

22 Maart 2013 | Jordanië, Akaba

Oman was ontzettend duur in het moderne winkel centrum. Maar op de lokale markt was het weer erg goedkoop voor bepaalde dingen. Er waren ontzettend veel Indiërs in Oman met natuurlijk geïmporteerde spullen uit India. Sjaals die wij aan boord verkochten waren daar maar 5 dollar bij ons begonnen de prijzen vanaf 50 dollar.
Supermarkt was ook erg goedkoop wat lekkere dingen ingeslagen voor de cabine voor die eenzame en saaien avonden alleen in de cabine ;) het is toch heel anders nu in de crew bar bijna niemand gaat meer. Weet niet of het komt door het sterke drank verbod wat is ingegaan 1maart of omdat iedereen wel iemand heeft gevonden aan boord.

Na oman was Srdjan 2 dagen ziek hij had in Oman iets verkeerds gegeten en had super erge diaree dus was hij geïsoleerd in zijn cabine. Was wel leuk om het eens ECHT alleen te doen. Hij is er eigenlijk toch nooit dus doe ik het ook wel alleen maar nu was hij er ook niet om te overleggen. Uiteraard is alles goed gegaan! :)

Salalah was ik ipm dus echt even een relax en uitslaap dag gehad voor de 4 zee dagen die we voor de boeg hadden. De zee dagen zijn werkelijk voorbij gevlogen elke dag hadden we wel 1 of 2 evenementen. Paar goede dagen gehad dus het behalen van het target is in zicht. Wat een groot verschil gaat maken in onze paycheck ;) gister avond nog crew shopping gehad. Omdat alle philepeinen en Indonesiërs betaal dag hadden dus willen we natuurlijk dat ze het geld bij ons uitgeven in plaats van het naar huis toe te sturen. Maar helaas was het extreem rustig en zijn we ook maar eerder gestopt met de crew shopping.

Aqaba Peter ja dat is dus vandaag. Ik had vandaag een life raft dril ik had wel een excuus ingestuurd samen met Srdjan maar die was afgewezen. Dus ik kon niet op de crew tour. Ben dus nu gewoon aan boord :( ergste komt nog 2 dagen gelden hoorde ik Srdjan tegen iemand anders zeggen ik ga na de dril met de auto met wat mensen. Toen ik daar na vroeg zei die. AUTO IS VOL! Echt een * actie. Maar nu heb ik met avivgesproken en hij wil er ook heel graag naar toe en het is maar 3 a 4uur rijden van waar hij woont dus we willen een keer samen gaan als we vakantie hebben dan hebben we ook veel meer tijd om rond te kijken dan de ander halve uur die de mensen hebben met de crew tour. Een vriend van Aviv was er net een paar weken gelden geweest en die had daar ook twee bergen beklommen en er schijnt echt een super uitzicht te zijn en je hebt minstens een dag nodig om alles te zien. Want volgend jaar komen we niet meer in Aqaba niet op de heen reis en niet op de terug reis.

Heb ook een lang gesprek gehad met Srdjan om wat van mijn frustraties te ventileren. Heeft heel erg opgelucht. Kan niet goed uitleggen wat het is maar allemaal werk gerelateerd en "schip leven". Aviv heeft me er toe gepushed om het uit te spreken wat ik in het begin heel eng vond maar toch goed is geweest. Srdjan is heel streng en veel eisend en er nooit. Daardoor valt alles op mij wat ik allemaal aan kan maar soms begint ie dan te nit pikken op kleine dingetjes. Nu weet ik ook dat hij als hij denkt dat je iets niet kan of niet nog beter kan zijn dan je al bent geen energie in je zal stoppen. Hoop dat het een beetje te volgen is. Aan het eind van het gesprek heeft ie me verteld wat het plan van nik is voor mij. Nu in Southampton komt er een nieuwe manager die nog niet officieel gepromoveerd is tot manager maar dat zal waarschijnlijk hier gebeuren. Zijn contract eindigt in augustus. Ik zou dan terug komen van vakantie en het overnemen als assistend. Dit omdat ik dan nu samen met hem het "baltic seizoen" doe en heb het "Azie" seizoen met Srdjan gedaan dan heb ik alle seizoenen als assistend gedaan en dan is makkelijker om het als manager te doen. Ook word je nooit meteen manager eerst neem je het over voor een bepaalde tijd voordat ik officieel manager word. Natuurlijk moet je eerst bewijzen dat je omzet kan maken en alles. Nou ja lang verhaal maar hopelijk is het enig sinds duidelijk. Zoals ze in het engels zeggen. I'M ON YHE RIGHT TRACK TO SUCCES!

Morgen sharm la sheik tot 1uur maar het is een tender poort ( je kan alleen van boord met kleine reddings bootjes) omdat we er maar zo kort zijn en het altijd lang duurt met tenderen mag de crew niet van boord. Dus Pireus word de volgende poort waar ik eraf ga om een bestelling op te halen maar ook om rond te kijken.

Was een lange blog deze keer maar ik zit dan ook lekker met een bordje sushi buiten op het dek te typen geen haast deze keer.

Groetjes uit zonnig Aqaba :)

Voordat ik het vergeet ik had Aviv gevraagd om een paar schoenen voor me mee te nemen uit Rio. Nu had ie eerst problemen om ze te vinden omdat de winkel waar ik mijn vorig paar Melissa's ( dat is het merk schoenen) had gekocht was er niet meer. Nu kreeg ik eergisteren een mail op kantoor dat ik mijn eigen mail moest checken ASAP dus ik dat gegaan hij had en winkel gevonden en moest mijn maat weten. Gister een mail gekregen met het nieuws dat er zoveel leuke waren dat hij gevonden had wat ik wilde en meer. Daarna volgde een mail met foto's van 3paar melissa's maar eentje moest geheim blijven want dat is een verrassing blijven. Hij heeft echt ontzettend leuke schoenen voor me gekocht. Nu maar hopen dat we elkaar snel weer zien is ondertussen al weer 4 maanden geleden. Maar ik blijf positieve ik denk dat hij na de 17daagse cruise komt dat zou 26April zijn en dat is precies de dag een jaar geleden dat we elkaar leerden kennen. Dat moet voor bestemd zijn.

Nu maak ik er echt een eind aan ben uitgeklets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrte

Actief sinds 20 April 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 49933

Voorgaande reizen:

06 December 2012 - 22 Juni 2013

3de Contract op de MS Rotterdam

11 Juli 2012 - 23 November 2012

2de HAL contract

06 December 2011 - 17 Juni 2012

Nieuw avontuur op Holland America Line

08 Augustus 2010 - 06 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: